Followers

mempelam

haihai. lame x blogging. bz exam [ padahal xstat ag ] hu3. ;))

haha ade la 1 petang tu en,
aku n my ladies g la menjolok mempelam kat belakang rumah Rs.
gpon, sabtu t kitowg nak g picnic so ngat nak carik buah buah ckt la.

at first.
lame gak aa en kitowg sume termenong kat bawah pokok mempelam tuh.
pk camne nak amek mempelam mempelam yg nampak sedap tuh.
da la xcam tinggi lak en.
kayu xde nak jolok, ade penyapu je 2pown xsampai.

plan pertama
tibe tibe kawan aku nyh bagi 1 idea mang gile dan bangang tok amek mempelam tuh.
hahaha. ea gile sungguh dan aku lah mangse nye.
dowg suroh aku panjat bumbung rumah tu untuk amek mempelam.
kenapa aku ? mungkin aku antare yg paling ringan dlm geng kuh.
then dengan berbekalkan sebuah kerusi plastik, dan kerjasame yg sungguh menakjubkan
aku cuba memanjat bumbung tuh dengan memijak bahu fara [ fara kate aku x berat ! haha ]
namun g2, tahu tahu saje lah yg kaki aku ny memang sangat pendek oke.
maaf, plan pertama gagal !

plan kedua.
tiba tiba ain menghilang dan kembali dengan sebuah penyapu dari toilet kolej nye.
makcik cleaner tau mampos ko ain. haha.
tapi disebabkan semangat yg kuat untuk mendapatkan mempelam, ain ignore sume tuh. haha.
mule mule asma menunjukkan skill nya menjolok mempelam.
walaupun die kurus dan kering cam tutt, semangat mengatasi segalanye.
dan akhernye asma berjaya menjatuhkan mempelam pertama kami petang itu !!
plan kedua berjaya !

plan diteruskan oleh fara selepas asma hampir tumbang.
kami lupa yg die puasa ary tuh. patot la kaki dan tangannye menggigil. hehehe.
fara dengan penoh tenaga pon meneruskan keje asma.
kemudian teha pula.
da akhernya, petang itu kami mendapat hampir 20 bijik mempelam !
haha sonok gylewp la weyy !

petang tu gak kami makan 5 bijik mempelam dengan kuah rojak mak bee.
dan kesannya,
malam xley blaja bb saket perot !

No comments: