Followers

camping terakhir

ya terakhir tp cukup menyeksa hati aku.
kenapa ?
weaa taw x skunk ny keje gile belambak.
ley lak aa unit kesatria swoh wat camping.
lao x g kompem kene repeat sem depan.
aku ta larat daa maw g kesat setiap jumaat huu.

2october2009
sume pelatih kembara + brass band daftar utk camp kol 9 mlm.
then briefing sampai kol 11 kott.
dapat khemah terus campak kat padang kawad.
ohh kitowg kat sini gune instant khemah.
tinggal campak je twoz jadi hahaha.
da settle, lepak sajaa dalam tu & tidurr :)
tp dlm kol 1lbey gitu, angin tetibe kencang gile.
sume menggelabah alihkan khemah g kompleks sukan.
sumpa aku cakap, tdo kat c2 best gile, ade kipas ag owh !
hahahaha, ini x layak dipanggil ' camping ' ;D

3october2009
pepagi bute g pusat islam jemaah subuh.
then ade exercise ckt b4 makan :))
pastu kitowg dilepaskan balik ke kolej - ade gotong royong perdana di uitm.
haha sempat jugak laa aku qada' tidur malam td :D
kol 1 daftar balik kat markas, then ade aktiviti ikhtiar hidup.
group aku kene wat jerat,
group laen ade yg kene wat cari makanan dlm hutan, survive di pengairan, wat tempat tinggal dlm hutan, bahasa isyarat dlm hutan && pe tah lagi lupe pulak.
tp mang best laa en agak banyak ilmu yg aku dapat dr sini ;)

petangnye mang fun gile, komander wat 5 game utk kitowg sbg ganti riadah yg taley diwat sbb hujan lebat.
time uw kitowg asekk sajaa gelak, aku sampai na tekencing kott haha. seronok owh ;D

malamnye, pas jemaah maghrib isyak & tazkirah,
aktiviti seterusnya ; nightwalk.
haha ta mencabar langsung sbb dalam uitm je en hehe tp seronok jugak.
kat checkpoint ; kene masak megi & sume ahli group kene abiskan haha.
maen teke ahli group yg hilang, cam maen jangan lupa lirik bahaha ;D
tp aktiviti ny tepakse distopkan sbb hujan lebat lagi.
then, tdo laa di kompleks sukan, huahua sejuk lagi selesa ;)

4october2009
hari terakhir camp.
bangun jemaah subuh dan exercise.
aktiviti terakhir ; rempuh halangan.
gune padang dak dak palapes.
weaa bes owh aku cakap. mang takkan lupe laa haha.
habis basah lencun tp besh besh ! ;))
da habis, kemas kawasan camp dan balik.

kesimpulannya ;
- komander camp ny garang garang, kengkadang geram gak ngan dowg ny. haha.
- makanan sumpaa besh owh, ta pena aku jumpe camp makan sedap gini, siyez ! ;D
- aktiviti besh & lain dr yg kitowg pena wat sem sem lps. tp asek tegendala sebab hujan.
- camp kali ny aku bepeluang mandi dengan kerap hehe.
- perut asik penuh dengan makanan. bahagia nye ;DD

tamat. mao lagi ? g aa camp sendiri hehe.

lihatlah wajah kami yg comot ;)

2 comments:

pan paNDa said...

perkare pling aku suke kt uitm -kembara-

wei cam xbesh lasung jek campg lam kampus..igatkan pg la gunung tahan ker..jerai ker..

[tyra] is me ♥ said...

panda ;
lao ko still ade kat sni
kompem aku 1 group ngan ko ag en.
hahaha.

tah ane aku tao.
camp ny planning last menet owh.
kitowg dpt tao pon ary rabu.
ag pon nga musim hujan skunk.