Followers

an analogy

hai semua :)
in romantic mode sekarang ni.
hahaha taley blaa.
ahha jangan fikir bebukan okay.
yeah i'm in love now.
tapi itu bukan persoalan utama disini.

semalam baru confess perasaan kat seseorang.
ahaha confirm lah kena reject
sebab dea anggap aku kawan biasa sahaja.
its okay, sekurangkurangnya aku mencuba :)
jangan risaw, aku ta kecil hati pun.
malah aku rasa amat lega sebab ta perlu lagi berahsia
:)

*listening to Tilu - Lebih Dari Teman*

bila mendengar lagu ni,
entah kenapa terimbas kembali kenangan lama.

haha yea begitu indah, sangat indah :)
sangat sayang kepada semua kenangan
ketika bersama dengan dea.

tapi ta mengapa, pasti ada yang lebih indah
sedang menanti aku sekarang, kan ? :)

bermula dari reunion,


first date di Times Square,

sweetest date di Jusco Bukit Tinggi,

memorable Aidilfitri,

keindahan di Zombieland,


a lollypop keychain,

his warm hand touch, his words..

ouh u da bagi lebih dari apa yang i mahukan.
sangat sangat terima kasih :))
aku akan simpan gambar gambar ini sampai bilabila :)

kenapa tade kerja ingat cerita lama ni ?
haha yea ada sebabnya.
sebabnya ialah : aku mahu ingat semua itu
setakat hari ni, dan berakhir di post ini.
dan aku mahu berkongsi dengan satu dunia :)
maybe ada yang berkata :
"apa lah, bila kaw baca balik post ni mesti kaw teringat segalanya semula"
yah yah betul tu,
tapi bila aku baca balik,
perasaan itu sudah tiada, sebab dah terluah habis kat post ni.
and u know what, ianya sangat melegakan. :)

sebuah analogi telah aku buat hari ni
ketika nga melepak di bilik bersama asma ;

sejak aku break dengan dea,
aku dah ta rasa indahnya menyukai dan menyayangi seseorang.

sebabnya seluruh perasaan aku dah dibawa pergi oleh dea.

dan bila kami break, perasaan aku tu

seolah-olah dah dicampak kedalam tong sampah.

then ada lori sampah datang membawa pergi perasaan aku itu.

dan dilupuskan di tapak pelupusan sampah.

and ianya dah berkecai dan bercerai berai di tapak pelupusan itu.

sekarang, aku hanya mampu menunggu

kehadiran seseorang yang sanggup ke tempat pelupusan sampah tu semula

untuk mengutip dan menyatukan kembali perasaan aku

dan kemudian menyimpannya bersama sama dengan perasaan nya.


ini bukan untuk lepas geram ke apa,
aku ta pernah salahkan dea dalam apa jua keadaan.
tetapi, entah kenapa, aku rasa bahagia pula
bila mencipta analogi ini.
:)

21march2010

6 comments:

haniey said...

pergh pergh. giler kentang ayat. sedey sedey. tape tape. ak na pg tempat pelupusan sampah tu patu ak carik yang ilang tu then ak wat lelong eh.hehe

mardhiah abd said...

sy pn prnh confess seseorg, die x kata reject but x ready lg..

haha, skrg gurl yg brtndk dr awl, boy lmbt sgt..

tp ade org kta, if die still kwn gn kita, ade peluang lg maybe he need time nk accept kta..:)

tyratyra said...

haniey ; sengal kaw nii hahaha.

mardhiah ; well act dea ta reject, just bagi respon yg biasa, sebab kami kawan da lama, dea tetap ley terima aku walaupun aku confess yg bukanbukan :). haha yeap betul, kita mesti terus mencuba ! hahaha.

haniey said...

weyy korang korang. btw, ak pon same ngan ko la mar.. ak pon confess jugak kat seseorang.. tp dye ta ready lagik.. ha ah.. laki skang lambat siket. blurr jer.. hehhe.. tapi kat u ak ney da gosip kitorang da kapel but actually not. so, ak skang go with flow.. n dy soh ak tggu dy 5 tawun agik tgu dy ader keje. ceh. lame na mati. lenla kalo ak ta menggatai. komfem2 ak leh tggu. BAHAHA. eh panjang plak macam wat entry. kahkah. tyra, ak ase kan situasi kiter skang adalah satu bender yg normal utk age 20. hakhak

tyratyra said...

haniey ; bapak panjang kumen kaw haha. ha'a doe, SLOW sangat. malas na tunggu confess je terus kan senang hee. mungkin jugak, nanti anak aku da 20tahun aku na tanye la dea alami ta benda macam ni. haha ;))

Mardhiah Abd said...

haha.aku ingt aku sorg je mngatal kat dunia ni p confess bdk laki.. korang pn sme..hahaha

btul tu hani, lelaki skrg sgt lembap, aku da bg hint suka, die leh plak buat x tau.. alsn die nk enjoy gn kwn2 dlu n x de cotmiment nk bercinta..ala mcm la ak akn kongkong die nk berkwn..

hani, die suh ko tggu die lg taun?
waa sgt lme tue.. tp kalau kite da btl2 suka, kite sggup tggu die even mngmbil mse yg sgt lme..

waa, ak mcm pn da mcm buat entry plak kn..hehehe