Followers

hati bapa

hai at second post ;)
tadi semasa makan mee rebus di Mastan Ghani,
aku bertanya dua soalan kepada abah.
entah, curious kejap.
mungkin sebab kita lebih memahami emak kita,
lebih mengetahui isi hati emak kita.
tetapi bagaimana pula dengan ayah kita ?
jujur, aku tatao banyak tentang perasaan abah aku.

soalan pertama ;
apa perasaan abah bila akak dilahirkan ?
*aku anak sulung okay hee*


abah tergelak, katanya "
mestilah gembira".
tapi aku hujani lagi dengan pelbagai soalan seperti
'ta rasa beban ke bila da ada tanggungjawab,
dan ta tertekan ke lepas balik kerja je dengar anak menangis'
abah aku jawab dengan tenang ; "
takde lah"
dia cakap anak itu anugerah tuhan, jaga lah dengan sebaiknya,
terima tanggungjawab itu dengan rela,
sebab apa yang kita lakukan pasti akan dapat balasannya.
kalau kita berbuat baik, mesti akan datang anak pula berbuat baik kepada kita.
yeap, saangat setuju ! ;D

soalan kedua ;
apa perasaan abah bila akak berpisah dengan keluarga
*maksudnya masuk asrama utk kali pertama lah hee*


serta merta abah jawab ;
"
sedihh, sebab da biasa hidup bersama, bila dah tade, sunyii sangat rasanya. kekadang bila abah tengah makan, teringat yang korang suka makan lauk ni. kalaulah korang ada sekali mesti korang suka."
boleh ta aku cakap aku na menangis dengar jawapan abah.

actually bukan tu sajaa jawapan abah.
ada panjang lagii.
kalau korang na tao apa dea,
cuba korang tanya ayah memasing.
hati bapa semuanya sama.
tinggal lagi, kita jarang na mendalami nya.


sayangi lah bapa anda.
juga ibu anda.
tidak lupa kepada adik beradik anda.
*kalau cakap sayangi lah keluarga anda kan senang ?*
hahaha ;D

25march2010

No comments: