Followers

Kanta Lekap Berwarna


Nails And Contact Lens by Flocke1988

Contact lens.
Satu fenomena yang membuatkan aku terkebil-kebil sambil berfikir.
Kenapa kebanyakan gadis zaman sekarang sukaa pakai contact lens yang kaler-kaler tu.
Ada warna biru lah hijau lah pink lah ungu lah kelabu lah . .
#kalau sebut semua warna esok pon tak habis.

Agaknya kalau tak pakai contact lens camtu boleh di label ketinggalan zaman kut.
Then, aku ni dikira gadis zaman purba lah sebab aku memang anti contact lens macamtu.
Yayy. =.="

Ya, aku seorang manusia yang ber-rabun jauh.
Cermin mata menjadi teman setia aku.
Dan bila ada mood nak berlawa, aku akan ber-contact lens tetapi bukan yang berwarna.
Aku cukup tak yakin nak bermain dengan contact lens berwarna ni.
Sebabnya ?

# Murah.
Dah ter-set dalam fikiran aku barang murah takboleh nak dipercayai sangat.
# Terlalu mudah untuk didapati.
Ada di merata-rata tempat sampai aku terfikir, boleh percaya dan tak bahaya ke benda ni ?
# Faktor kesihatan.
Dah terbukti contact lens berwarna boleh mengakibatkan infeksi pada mata. Klik sini
# Tanpa pemeriksaan.
Contact lens seperti ini dijual secara meluas tanpa menyediakan perkhidmatan pemeriksaan mata terlebih dahulu.

Kalau aku terpandang mata yang ber-contact lens ni, mesti mata aku yang pedih.
Kagum betul aku kat si pemakai contact lens berwarna, hoyeah.
# Hargai lah keindahan yang telah Allah ciptakan pada mata kita :)

Maaf, hanya menyatakan pendapat melalui pemerhatian.
Anda pula bagaimana ?

4 comments:

dylli said...

tak reti pakai pun. -,-

tapi, tu la. dulu pun macam teringin nak try. but then, like you said lah kan, BENDA SENANG SANGAT NAK DAPAT. korean punya pulak tu. phewww.. takut gak.

AesyaZealous said...

sy pakai yg xde warna..

yg kaler2 ni xpenah pakai n takot nak pakai.. takot sbb tu orang ter'attract' nak tgk mata kite. kalau lelaki tgk, haa kan dh berdosa.

kalau setakat keperluan, rasenye yg xde warna lebih better. kalau berkaler2, tujuan utk ape? faham2 la ye. hii. nice entri ni

Tyratyra said...

Dylli ; tak payah nak reti. buang masa je. memang lah cantik tapi sengsara di kemudian hari ? tak sanggupp.

Aesya ;ya betul tu, keperluan perlu diutamakan. mata kita kalau hitam pun ada juga orang nak pandang kan ?
hehe terima kasih :)

myra abdullah said...

boleh jer pakai,but before tht pegi check dulu kt doc.
if nk pakai jgn always..and makesure jgn lebih dr 8 jam.
if mule2 pakai dah rase sakit..better tanggalkan lens tuh nnti boleh rosak sel mate.
just my advice..coz i one of the users.