Followers

Kemerahan Kejambuan

Merah Jambu atau Pink.
Warna yang amat sinonim dengan kaum perempuan.
Pink pernah menjadi warna kegemaran aku.
Juga pernah menjadi warna yang paling aku benci.

Dulu ketika sekolah rendah, aku gemarkan warna Biru.
Kemudian masuk ke sekolah menengah, masih sukakan Biru.
Tapi aku mula bencikan warna Pink.
Kenapa ? Sebab dalam kepala otak aku, bebudak yang pinky pinky ni gedik.
Hasil pemerhatian oleh pemikiran yang tak matang =.="
Then masa Form 5, sedar tak sedar aku dah isytiharkan Pink sebagai warna kegemaran aku.
Itu pun bila kawan baik aku yang tegur.
"Tyra, kau perasan tak yang kau dah ada banyak barang kaler Pink ?"
Terdiam. Dan boleh pulak aku fikir macam ni ;
"Aku rasa aku tak gedik tapi kenapa aku boleh suka kaler Pink ni ?"

Macam mana pula dengan sekarang ?
Aku lebih sukakan Ungu dan Kelabu.
Kombinasi warna yang PERFECT, bagi aku lah :)
Tapi aku tetap sukakan Pink, sebagai seorang wanita yang lemah lembut hatinya chewahh.

Tadi aku ber-Pink seharian.
Dann ada orang tuu, cakap aku COMEL harinii. :D


Pink Day ? by Adibah Adhwa


5 comments:

Ema Razali said...

me love pink too <3 and purple. hehe

Dhiya Fariza said...

pink is cute though :)

abglan said...

mak aku suka kaler pink

miss senyum said...

cantiknya awak berpink :)

baby said...

yeah !!

aku sukerr piinnkkk !!!

huhuhu......
piink is beauty....gedik kew??
well3...terpulg pd individu tuh okies...

gedik2 jgn dosa bertmbh..jgn myusahkn owg sudaahh...hehehee..pinky nona here..kih4~