Followers

Wahai Sayang

Semalam sempat menonton The Hangover II di The Curve.
Sakit kepala tengok cerita ber-rate 18 ni =.="
Dan hari ini Sabtu yang sangat melenguhkan mulut dan tangan.
Ramai betul manusia menonton wayang hari ni.
Nak hilangkan penat, kena lah mengarut kat blog ungu ni :)

Sayang, aku suka sebut perkataan tu.
Tak kisah la kepada siapa pun, keluarga ke kawan ke stranger ke ehem ke.
Seronok menyebut panggilan yang manis ini kepada semua orang.
Tapi tak semua orang macam aku, ada yang menganggap Sayang itu hanya untuk yang tercinta sahaja.
Aku pun tak faham mengapa.

Semalam, seorang customer kena marah dengan aku hanya kerana ada seorang manusia mempertikaikan kebiasaan aku menggunakan perkataan Sayang kepada kebanyakan orang.
Terus jadi muka singa kat kaunter tiket semalam. =.="

***


Situasi 1 : Sayang digunakan kerana geram, daripada cakap perkataan BODOH dan sebagainya, kan ke lebih sweet kalau guna perkataan SAYANG ? :)
Lagipun aku memang selalu bengang dengan budak Nama Saya N niii.


Situasi 2 : Sayang digunakan untuk membuktikan kasih sayang antara sahabat.
I love youu lah Tyqa Muhd :)


Situasi 3 : Ahha yang ni memang sweet. Kasih sayang seorang isteri kepada suaminya. Bila baca wall post ni, semua classmates aku dah berangan nak kahwin. :)

So, tak salah kan kalau kita perluaskan lagi penggunaan perkataan Sayang ni ?
Tak semestinya bila kita ber-sayang dengan seseorang, kita cinta atau ada special relationship dengan orang tu.
Hellooooooooo. =.="



# Entry feveret hari ini ; Cari Perkataan
# Nak tiket wayang FREE ? Klik Sini !
# Nak shopping baju murah-murah ? Di Sini !


6 comments:

Muiz Ilusinasi said...

sayang~ haha best entri nih..XD

sergeant keroro said...

sayang sayang, hehe XD

p/s : definisi ikut orang yang cakap tu :P

fara feroza said...

slalu gak guna perkataan syg..tak kira kat sapa2...cume tak ckp kat lelaki je...haha..kat girlfren semua panggil syg....
pandangan masin2 kan.:)



main rembat

Fairus Ibrahim said...

juz ignore wut they said sayang . everyone have their own trademark rite ? chiLL lah syg . nnt byk kedut baru tau . *apsaL aku tetibe jd gedik semacam ni ? haha ! =p

miss senyum said...

i love you too sygg :)

fakhrul said...

hi sayang(geram)...ahahaha