Followers

Sambal & Kerabu

Hai awak, awak dan awak :)

Sekarang dah cuti sem, dan aku decide untuk taknak kerja part time cuti kali ni. Lagipun cuti sebulan je, tak best kerja kejap-kejap. Lebih baik duduk kat rumah dan belajar masak.

Haaa ? Belajar masak ? Its really sounds like this is not the real me kan HAHA. Pape pun, aku dah cuba-cuba masak 2 menu untuk family aku makan tengah hari tadi. And yeah, rasanya sedap la jugak untuk beginner macam aku ! Alhamdulillah :D

Sambal Kentang
Kerabu Mangga
Alahh mesti ada antara korang yang fikir lauk yang aku masak ni simple dan senang sangat-sangat. Tapi tak kisah la, yang pasti aku dah cuba untuk mengikis sikit demi sikit ke-tidak-reti-an aku untuk memasak HAHA. Lepas ni nak cuba masak menu lain pulaa lahh. Then, nak cuba masak lauk kegemaran ehemm pulakk, itupun kalau dia sudi :')

9 comments:

cIk JanNah said...

wah mcm sedap jer. 2benda kat atas jannah pernah try masak. dah lama tak masak lauk tu. hee :)

Rozuan Ismail said...

pergh! marveles!!

Syazwan Che Deraman said...

sedapnya kerabu mangga tu.
nak!

✿Ziera✿ said...

yumm.. dah lama x makan sambal kentang. tetibe rasa lapar pulak. :p

LittleGurl said...

ok dah boleh kawen ;P

Tyratyra said...

@CikJannah ; Haha saye lak first time cuba masak lauk2 tuuu.

@RozuanIsmail ; Nyummmm hihii

@SyazwanCheDeraman ; Opkos laa sedapp hehehe. 2 ringgit ! :D

@Ziera ; Hihi feveret sayee tuu. Ha'ah, lapaaa.

@LittleGurl ; Okay time kasihh hehehe !

Cik Laure Weng said...

warghhhhh...sedappp.dapp nyer...
kerabu mango....
rasa mcm nak buat..sebab kt daput ade mangga

p/s>>done click n follow u.

Lady Emilya said...

fuyoo huhu ^^

Tyratyra said...

@CikLaureWeng ; haha kerabu mangga memang sedap, tak kira la sape pun yg buat hehe.

@LadyEmilya ; hahaha, terpegun ke :)