Followers

Alkisah Mee Goreng

Assalamualaikum.
Hai awak, awak dan awak ! :)

Hari ni nak cerita pasal makanan masak sendiri jugak. Maklum lah, orang jarang memasak, so bila sesekali dapat masak, mula la nak heboh satu Malaysia. ^^

Minggu lepas, bebudak kelas aku plan nak buat potluck. Dalam kelas aku, ade 6 kumpulan/rumah sewa. Aku taktau nak explain macam mana tapi ada 6 rumah sewa la yang bebudak kelas aku duduk. HAHAHA. Nak dijadikan cerita, bebudak rumah aku nak buat cucur dengan puding karamel je. Itupun kawan aku yang buat. Aku tolong menyibuk je hehehe.

Tiba-tiba datang pulak request nak makan mee goreng. Aku mengaku, aku mana pernah masak sendiri mee goreng. Tapi selalu la tengok mak aku masak so aku MUNGKIN tau macam mana nak masak mee goreng HAHAHA. Beli bahan-bahan kat kedai, dan cuba masak. Nak tahu resepi mudah aku ? Hahaha.

Bahan-bahan :
Mee kuning sebungkus, fishball, fishcake, sawi, telur 2 bijik, bawang putih & merah (di-blander), cili giling, kicap manis, kicap masin, sos cili/tomato. SIAP.


Bila aku cerita kat mak aku, mak aku berbangga gila dengan aku. HAHA kelakar kelakar.


2 comments:

Maryati said...

wah, tahniah ye dik! janji sodap! teruskan usahamu yang murni itu.... :)
air tangan mencipta kebahagiaan. tak gitu?

cerita best said...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry .pakjoe join contest dari blog fatimah...tolong doa kn pakjoe agar menang k heheheeh...jom join segmen pakjoe pulak http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/10/segmen-jom-jawab-teka-teki-senang-aja.html